Terug van weggeweest - Reisverslag uit Urbana, Verenigde Staten van Casper MM - WaarBenJij.nu Terug van weggeweest - Reisverslag uit Urbana, Verenigde Staten van Casper MM - WaarBenJij.nu

Terug van weggeweest

Door: Casper

Blijf op de hoogte en volg Casper

07 Maart 2016 | Verenigde Staten, Urbana

De laatste keer dat ik hier iets heb geschreven, is alweer een maand geleden, terwijl het voelt alsof dit 1 week geleden was. In de afgelopen maand is er veel gebeurd: saaie dingen, zoals school en studeren, maar ook vette dingen, zoals onze trip naar Chicago, de Miami-trip geboekt en Unofficial gevierd.

De trip naar Chicago was erg vet, maar voor mijn gevoel eigenlijk te kort. We kwamen aan op vrijdag aan het eind van de middag en zondagavond gingen we alweer terug. In deze korte periode hebben we geen minuut verspild en hebben we, voor mijn gevoel, een heel groot gedeelte van Chicago ontdekt en gezien.
Vrijdagmiddag zijn we met zonsondergang naar de Willis Tower gegaan, waar je op 500m hoogte een prachtig beeld van de stad had. Zaterdag zijn we naar Millenium Park, Navy Pier en Field Museum geweest. Die avond een lokale Blues bar ontdekt en daarna naar musical/cabaret bar geweest. Zondag hebben we Chinatown en de parade voor het Chinese nieuwjaar gezien.
Al met al is Chicago zeker een aanrader, het was echt een gezellige trip.

De weken daarna hebben we eigenlijk elke week wel iets leuks gedaan. Zo zijn we naar een ijshockey wedstrijd geweest; hebben we zelf een feest georganiseerd in een studentenresidentie; zijn we met de hele klas uiteten geweest; hebben we Downtown Champaign ontdekt; zijn we meerdere keren gaan schaatsen; en nog veel meer.

Ook hebben we in de afgelopen weken onze spring break trip naar Miami helemaal geboekt. We gaan een roadtrip maken naar Miami (18 uur rijden totaal) en zullen onderweg in 2 grote plaatsen stoppen. Op de heenweg stoppen we in Nashville en Lake City, op de terugweg stoppen we in Jacksonville en Chattanooga. In Miami zelf zullen we 5 dagen verblijven.
Het zal een drukke en lange reis worden, maar ik heb er enorm veel zin in.

Afgelopen vrijdag was het hier Unofficial. Dit is een feestdag die bedacht is door de lokale kroegen hier. Door deze feestdag staat mijn universiteit als nummer 1 party school van Amerika bekend en studenten vanuit het hele land zijn dan ook speciaal hiervoor naar Champaign gekomen.
Je kunt het vergelijken met Koningsdag, alleen gaat iedereen hier in het groen gekleed. Het is traditie dat je om 8 uur in de ochtend begint en dan zo lang mogelijk doorgaat. Wij begonnen iets later, maar 16 uur; 6 huisfeesten en 2 kroegen later, vond ik het wel weer genoeg.
Na deze dag, snap ik wel dat iedereen altijd zo naar deze dag uitkijkt, het was echt het beste feest waar ik ooit ben geweest.

Verder is het maximaal genieten van mijn tijd hier en zal ik na mijn roadtrip in Miami (rond 27 maart) weer iets van mij laten horen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Casper

Actief sinds 10 Jan. 2016
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 4316

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 18 Mei 2016

Studeren aan de University of Illinois

Landen bezocht: