Vakantie voor de storm - Reisverslag uit Urbana, Verenigde Staten van Casper MM - WaarBenJij.nu Vakantie voor de storm - Reisverslag uit Urbana, Verenigde Staten van Casper MM - WaarBenJij.nu

Vakantie voor de storm

Door: Casper

Blijf op de hoogte en volg Casper

06 April 2016 | Verenigde Staten, Urbana

Op vrijdag 18 maart was het dan eindelijk zo ver, Spring Break Miami ging van start! Het plan was om met zijn 5en naar Miami te rijden, onderweg in 2 plaatsen te stoppen en uiteindelijk 5 dagen in Miami door te brengen met de rest van onze exchange groep. De anderen zouden vanuit Chicago, Champaign of Cancun invliegen, zodat we uiteindelijk met zijn allen tegelijk in Miami zouden zijn.

Die vrijdag begon het meteen goed, want de creditcard van onze bestuurder werd geweigerd bij het verhuurbedrijf, na een uur opties bedenken, probeerde de verhuurder zijn kaart opnieuw. Deze keer lukte het wel, maar er zou maar 1 persoon kunnen rijden, voor de 2e persoon, wat ik zou moeten zijn, was geen geld meer. Dus werd ik gedegradeerd tot navigator, wat best goed ging, we waren maar 2x verkeerd gereden. De stops op de heenweg waren Nashville en Lake City.
In Nashville sliepen we bij een kennis van een medestudent. Dit was natuurlijk super chill en Nashville was prachtig met goede bbq restaurants en een mega strip met allemaal countrybars. Enige minpunt was dat ons luchtbed lek was en dus heb ik ’s nachts 3x dat ding met de elektrische pomp opnieuw moeten opblazen. En daar was niet iedereen erg blij mee.
De tweede stop was Lake City, hier kwamen we erg laat aan door een lange rit, dus hebben daar alleen geslapen, maar wel genoten van een mooi Hilton hotel. Onderweg wel veel mooie landschappen gezien, vooral het zuiden van Tennessee is prachtig om te zien.

Op zondag kwamen we in de namiddag aan in Miami en meteen was er alles wat je verwacht: lekker weer, palmbomen, enorme jachten, overal politie en overal Lamborghini’s. We sliepen in een appartement en met zijn 5en was dit prima te doen. In de avond ontmoetten we de rest van onze exchange groep voor onze eerste avond uit. We kwamen uiteindelijk in een bar terecht met een woonkamer setting, was erg cool, alleen de helft kwam niet binnen, dus zijn op tijd weer gegaan.

De volgende dag konden we Miami Beach goed verkennen. Het strand was mooi, alleen het was erg koud die dag en het waaide hard, dus dat strand was meer een zandstraalmachine. Toch was ik verbrand op een of andere manier. Ook hadden ze een gym op het strand daar, dus daar meteen getraind in de middag. Via een hostel van een van onze medestudenten kregen we een aanbieding om ‘s avonds eerst 1 uur open bar te hebben en vervolgens gratis entree bij een dikke club te krijgen. Dit leek ons wel prima, dus eerst goed van de open bar gebruik gemaakt en daarna met zijn allen op naar de club. Alleen heb ik die club nooit van binnen gezien doordat ik op een dronken medestudent moest letten. Toen ik na 2 uur toch naar binnen wilde gaan, werd net iedereen uit de club gezet. Niet een hele beste eerste dag dus voor mij.

De dag erna was iedereen moe en brak, dus niet veel spannends gedaan. In de avond wel downtown Miami verkend, maar dat was ’s avonds eigenlijk helemaal niks aan.

Woensdag was het 30 graden, eindelijk het weer waarvoor we zijn gekomen. In de ochtend zijn we naar een Gator Park in de Everglades geweest waar we een tochtje door het moeras hebben gemaakt en krokodillen hebben gespot. De rest van de dag hebben we liggen te bakken op het strand. Die avond gingen we voor dezelfde deal als 2 dagen geleden, hopende dat het nu beter uitpakt. Open bar was weer succes, partybus naar locatie was ook een hele ervaring, maar de rij voor de club was enorm lang. En op een gegeven moment kwamen alleen groepjes meisjes in strakke jurkjes nog maar binnen… Maar na 2u wachten en 50 dollar extra entree hebben we toch deze exclusieve club mogen bekijken, club Liv. Het schijnt de beste club van Miami te zijn, maar vond het eigenlijk niet zo spannend. Dat kon ook het effect zijn van 2 uur wachten natuurlijk.

Donderdag was alweer de laatste volle dag en hebben we vooral Miami verder verkend: langs de winkels op Lincoln Boulevard gelopen, langs de terrasjes van Ocean Drive gegaan en in de avond gegeten op Espanola Way. Tevens nog geld teruggeëist van het hostel waar we die clubdeal hadden gekocht.

De laatste dag zijn we vroeg opgestaan om alles schoon te maken en konden we weer gaan rijden. De stops op de terugweg zouden Jacksonville en Chattanooga zijn.
Jacksonville was weer een pure stop, dus verder niks gedaan daar.
De dag erna gingen we op weg naar Chattanooga. Onderweg zijn we in Atlanta gestopt bij het Coca-Cola museum, was vet om te zien, vooral al die oude reclameproducten en borden.

Die volgende ochtend zijn we een stuk in de bergen van Chattanooga gegaan, maar door de mist hadden we weinig uitzicht daar. Met 11 graden en een enorme regenbui kwamen we weer thuis aan, dat had ik dus helemaal niet gemist. Het enige wat me echt goed deed, was na 10 dagen eindelijk weer eens niemand om me heen en rustig in mijn eigen bed kunnen slapen.

De dag erna begonnen de colleges meteen weer en die week moest iedereen weer aan de bak. Niemand had er eigenlijk zin in en de helft was ziek geworden op vakantie of onderweg. Ik heb mijn paper van 30 pagina’s afgemaakt, zodat ik met een gerust hart dat weekend weer een trip kon maken, dit keer gingen we naar St. Louis.

Vrijdagochtend vertrokken we met de bus naar St. Louis. Daar aangekomen hebben we onze koffers uitgepakt in het Hilton (ja, weer het Hilton). Daarna gingen we naar de NHL game, wat het voornaamste doel van deze trip was. De NHL game was echt vet, alleen al door de sfeer in het stadion en de typische Amerikaanse dingen als de Kisscam, Flexcam en natuurlijk werden er ook 1 april grappen met het publiek uitgehaald.

Zaterdag gingen we naar de Botanical Gardens en vooraf leek me dat vooral erg saai en niks voor mij. Dat viel gelukkig 100% mee, het was prachtig om te zien. Daarna gingen we door naar de brouwerij van Anheuser-Busch, bekend van merken als Budweiser, Bud Light en Michelob. De tour was gratis en gratis bier werd verstrekt, dus dat was een prima middagbesteding daar.

Zondag was iedereen, behalve ik, doodziek en niemand wilde iets doen eigenlijk. Toch zijn we op pad gegaan en wilden de Arch bezoeken. Maar de kaartjes hiervoor waren om 12 uur voor de hele dag al uitverkocht, balen, dan maar rondlopen daar.
Rondlopend zagen we weinig mensen op straat en de meeste straten waren leeg. Ook zagen we geen echte kledingwinkels of supermarketen en was de Subway in het weekend dicht. Het gevoel dat we over hebben gehouden, is dat St. Louis een treurige stad, dus niemand vond het eigenlijk ook erg om weer terug naar huis te gaan.

Na al deze uitstapjes gaat de aandacht komende tijd weer 100% naar de studie. Nou ja, deze week gaan we de laatste dingen boeken voor onze trip naar New York aan het eind van het semester.
Mijn tijd hier zit er al weer bijna op, over 1 maand beginnen mijn tentamens en 3 weken later ben ik alweer in Nederland. Dus komende tijd misschien toch nog maar weer genieten van mijn tijd hier!