Routine - Reisverslag uit Urbana, Verenigde Staten van Casper MM - WaarBenJij.nu Routine - Reisverslag uit Urbana, Verenigde Staten van Casper MM - WaarBenJij.nu

Routine

Door: Casper

Blijf op de hoogte en volg Casper

31 Januari 2016 | Verenigde Staten, Urbana

De afgelopen week stond in het teken van 1 ding: Zoveel mogelijk genieten van mijn tijd hier.
Natuurlijk werd er ook serieus gestudeerd deze week, maar daar zal ik volgende week dieper op ingaan.

Afgelopen zondag werd ik 21, hier is dat dé leeftijd, want dan mag je legaal drinken. Om 12 uur stonden wij dus in de kroeg en met de andere exchange studenten is dit flink gevierd. Ook willekeurige Amerikanen die hoorde dat ik 21 werd, boden meteen drank aan.

Hiermee merk je ook al dat mensen hier vriendelijker zijn, niet dat Nederlanders asociaal zijn of iets dergelijks. Maar hier is iedereen gewoon erg behulpzaam en staat makkelijk open om nieuwe mensen en culturen te leren kennen.
Zo heb ik deze week met wat Amerikaanse klasgenoten gediscussieerd over de verschillen tussen infrastructuur hier en in Nederland en waar deze verschillen vandaan komen. Tip: zeg niet dat de infrastructuur hier je doet denken aan hoe het 50 jaar geleden bij ons was, dat kunnen de meeste Amerikanen niet waarderen.
En met de vader van een van mijn huisgenoten heb ik gepraat over de verschillen tussen onze belastingstelsels (saai voor de meeste van jullie, maar enorm interessant voor mij).
Ik merk dat je hierdoor leert hoe andere culturen leven en wat voor normen en waarden zij belangrijk vinden.

Woensdag was karaokeavond en dat is echt geweldig. Echt iedereen hier gaat dan zingen (van heel erg vals tot heel erg mooi). Ook ik moest eraan geloven, dus samen met 3 andere jongens hebben we heel vals Backstreet Boys gezongen. Of het publiek het kon waarderen, ik weet het niet, wij hadden in ieder geval veel plezier hiermee.

Donderdag ging ik opnieuw naar een basketbalwedstrijd (Illinois vs. Ohio). Deze keer hebben we op een slimme manier stoelen in het studentenvak weten te bemachtigen, waardoor we op 3 meter van het veld zaten. Dit was echt geweldig, vooral omdat de studenten de sfeermakers in het stadion zijn.
Ook was de wedstrijd spannend tot de allerlaatste seconde, maar helaas werd de wedstrijd verloren. Maar dat mocht wat mij betreft de pret van de avond niet drukken.

De andere avonden deze week werden gevuld met poolen met de andere exchange studenten en gewoon gezellig drankjes doen met zijn allen.
Tijdens deze avonden hebben we allerlei plannen gemaakt om verschillende plaatsen te gaan bezoeken:
- Over 2 weken met het Chinese nieuwjaar naar Chicago.
- Tijdens spring break naar Miami.
- In april naar een NHL wedstrijd in St. Louis.
- Half mei naar Washington en New York.

Er staat dus nog veel leuks op de planning en daarom kan ik niet wachten om zoveel mogelijk uit mijn tijd hier te halen.

De conclusie van deze week is dan ook dat ik nu gewend aan het leven hier ben. Ik heb routines gekregen, ik weet hoe de bussen rijden en ik kan alles vinden in de mega supermarkten hier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Casper

Actief sinds 10 Jan. 2016
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 4321

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 18 Mei 2016

Studeren aan de University of Illinois

Landen bezocht: